רוצים לעצב קטלוג חדש לחנות שלכם? אנחנו נציג בפניכם את כל המידע שאתם צריכים כדי שתוכלו לתת ללקוחות שלכם את הקטלוג המושקע ביותר
 
לפני מספר שנים כאשר נכנסה חברת איקאה לישראל, היו מי שטענו שהגיע "תנ"ך" חדש לישראל, הרי הוא קטלוג איקאה. זה לא רק בגלל הרהיטים שהוצגו שם לראווה, אלא התחושה שהקטלוג נתן לקוראים. תחושה שהם ממש בחנות, וכל מה שעליהם לעשות זה לשלוח יד והמוצר אצלם בבית.

בעולם מוכרים מספר קטלוגים שזכו להיהפך לסוג של "תנ"ך" בלי לפגוע ברגשותיו של איש. בין היתר, מדובר על קטלוגים של ויקטוריה סיקרט בארה"ב, איקאה, הייץ אנד אם, BMW, ועוד. בישראל אגב מוכרים הקטלוגים של מתחתנים,  טמבור, באג ואופיס דיפו וכן קטלוגים של חנויות בגדים שונים כפופולאריים מאוד.

החשיבות של קטלוג לבית עסק

לפני שנסביר מהו קטלוג טוב, נציג בפניכם מספר נקודות שיסבירו את החשיבות של קטלוג לבית עסק. מכאן יהיה ניתן להבין מדוע אתם צריכים להעסיק
מעצב גרפי מקצועי בעת הכנת קטלוג.

המטרה הראשונה של קטלוג הוא כמובן שיווק. אומנם כיום כל לקוח יכול להיכנס לאינטרנט ולראות את מוצרי החברה (בחברות שונות אף מאפשרים לגולשים לקרוא את הקטלוג ישירות מהאתר), בעבר זה לא היה אפשרי ולכן בעלי עסקים יצרו קטלוג אותו העבירו ללקוחות בדיוור ישר או בחנות וכך איפשרו להם לקרוא אודות מוצרי העסק בזמנם החופשי.  זה מאפשר להשאיר את העסק נוכח אצל הלקוח גם כאשר איננו נמצא בו פיזית וכן שומר על זיקה קרובה בין הלקוח לבית העסק.

כדי למקסם את יכולות השיווק של הקטלוג, נהוג להכניס בו לא רק את מוצרי החברה השונים, אלא גם אודות החברה, להציג חדשות של החברה, וכן פרטי התקשרות מלאים של החברה. עיצוב קטלוג במובן זה הוא המשך של תהליכים שקראנו עליהם כאן, כמו עיצוב לוגו ועיצוב אריזות.

המטרה השנייה של קטלוג הוא לשמור כל העת על נוכחות אצל הלקוח. כמו פרסומת שחוזרת על עצמה, יכול הלקוח שוב ושוב לראות מה החברה מוכרת. אם תרצו זה כמו ספר שנמצא כל הזמן על השולחן ואנחנו חוזרים לקרוא בו.

כיצד יוצרים קטלוג טוב

  • נייר כרומו –נייר קשיח, איכותי יותר, מעניק לקטלוג נוכחות ומראה מכובד יותר מאשר נייר רגיל
     
  • פיזור מוצרים – תשימו מותר אחד עד שניים בעמוד. יותר מדי מוצרים יגרום לקורא בלבול ואי הבנה
     
  • מידע מקיף – אומנם יש הטוענים שעדיף לספק רק מידע שיזמין את הגולש לחנות , מה שנקרא יזרוק לו עצם, אך מאחר וכיום אפשר לעשות הזמנות באינטרנט והזמנות טלפוניות, עדיף לתת לו כבר את המידע המלא כולל מחירים. כך כל מה שהלקוח צריך לעשות זו הזמנה. כמובן שצריך לדאוג שה
     
  • צבעוניות – לכו על קווים צבעוניים, בהירים העיצוב של הצבעים והקווים בקטלוג צריכים להיות משלימים
     
  • כריכה – תחשבו במונחים של ספר. לא ספירלה, לא מהדקים, אלא הידוק של ספר
     
  • צילום – הקפידו על צלם מקצועי, צילום ממספר זוויות
     
  • פונטים – כיתוב טקסטים  חייב להיעשות בפונטים ברורים, קריאים , שמשתלבים בעיצוב הכולל של הקטלוג
     
  • שיווק ולוגו – כן הקטלוג הוא מוצר שיווקי, תדאגו לשלב את הלוגו שלכם בכל עמוד בקטלוג, וכן סממנים שיווקים של החברה.
 
אחרי כל זה כל מה שנותר לכם הוא להשאיר פרטים ואנחנו נדאג שמעצב קטלוגים יפנה אליכם בהקדם עם הצעת מחיר ייחודית